ژل رویال چیست؟ – درمان بیماری ها با ژل رویال

ژل رویال چیست

زنبورهای عسل کارگر جزء ارزشمندترین موجوداتی هستند که ما روی زمین با آنها سروکار داریم. چرا که آنها در کنار عسل خوراکی که تولید می کنند، فرآورده های دیگری مثل ژل رویال را نیز دارند که در درمان انواع بیماری ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. این محصول به این دلیل که زنبورهای عسل کارگر از آن برای نگهداری از زنبورهای ملکه استفاده می کنند، به نام ژل رویال شناخته می شود. رویال در زبان انگلیسی به معنای سلطنتی است و حقیقتا نیز برای زنبورهای عسل کارگر به همین منظور استفاده می شود.

افراد از ژل رویال به عنوان یک نوع دارو استفاده می کنند و در درمان بسیاری از بیماری های داخلی یا پوستی به کار گرفته می شود. در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان ژل رویال را با گرده زنبور عسل، موم آن یا پروپولیس اشتباه نگیرد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم که ژل رویال چیست و چگونه می توان اقدام به درمان بیماری با ژل رویال نمود.

ژل رویال چیست

ژل رویال چیست؟

به طور کلی ژل رویال یک مایع کرم مانند شیری رنگ و بسیار مغذی است که توسط هپوفارنژل های زنبورهای عسل کارگر تولید می شود. این ماده طعم بسیار خوبی داشته و به دلیل اندازه، نقشی که روی باروری و افزایش طول عمر دارد، ملکه های زنبور عسل از این ماده به عنوان ماده غذایی استفاده می کنند. به همین دلیل است که ژل رویال با نام ژل ملکه زنبور عسل نیز شناخته می شود.

خواص ژل رویال

این ماده غذایی بسیار مقوی بوده و به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد به عنوان یک ماده بسیار معروف و پرطرفدار در میان عموم شناخته می شود. این ماده غذایی به طور معمول حدود 60 تا 70 درصد آی بوده و 15 درصد پروتئین، 10 تا 16 درصد قند، 3 تا 6 درصد چربی و حدود 2 تا 3 درصد ویتامین، نمک و اسیدهای آمینه را در خود دارد. البته درصدهای گفته شده حدودی هستند و با توجه به محیطی که زنبوران عسل از آنجا تغذیه می کنند و آب و هوای آنجا می تواند متفاوت باشد. به دلیل وجود مواد معدنی، کلسیم، مس، آهن، پتاسیم، سیلیکون و گوگرد موجود در ژل رویال این ماده غذایی بسیار غنی بشمار می رود.

از این ماده غذایی برای درمان بیماری های پوستی، سرطان، کاهش استرس، مشکلات مربوط به دوران یائسگی، دیابت، چاقی مفرط، کلسترول، ناباروری، زخم معده، پانکراتیت، بیماری های کلیوی، آسم، بی خوابی و بسیاری از مشکلات دیگر استفاده می شود. همچنین این ماده غذایی روی تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار تاثیرگذار است. لازم است خاطر نشان کنیم که هنوز تحقیقات به صورت صد در صد تاثیر این ماده غذایی روی درمان بیماری های فوق را تایید نکرده است اما مشاهدات عینی نشان دهنده این موضوع است که ژل رویال تاثیر مثبتی روی درمان این مشکلات و بسیاری از مشکلات دیگر داشته است.

خواص درمانی ژل رویال

همچنین باید در نظر داشته باشید این است که این ماده غذایی معمولا به صورت دارو توسط پزشکان تجویز نمی شود و از آن به عنوان یک مکمل گیاهی یاد می شود. در واقع ژل رویال برای کسانی که به دنبال یک روش درمانی کاملا طبیعی بوده و علاقه ای به استفاده از داروهای شیمیایی برای درمان مشکلات جسمانی خود ندارند، یک انتخاب بسیار مناسب است. چرا که به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده، ضد باکتری و آنتی اکسیدان بودن این ماده غذایی می توان از آن به عنوان یک ماده درمانی طبیعی یاد کرد. در حال حاضر محققان بسیاری در حال کار روی ژل رویال و شناسایی خواص درمانی آن هستند و شما می توانید این امید را داشته باشید که در کنار نمونه های دارویی موجود در بازار به زودی شکل های مختلف این ماده غذایی و درمانی مناسب را برای درمان جدی تر بیماری ها مشاهده نمایید.

ژل رویال

نقش ژل رویال در درمان انواع بیماری ها

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد از ژل رویال برای درمان بیماری های بسیاری استفاده می شود. در گذشته از این ماده برای درمان بیماری ها استفاده شده و در حال حاضر نیز به عنوان یک مکمل درمانی عالی در نظر گرفته می شود. برخی از بیماری هایی که این ماده غذایی روی آن تاثیر مثبت دارد، عبارتند از:

  • آسم
  • آترواسکلروز
  • دیابت
  • خستگی
  • تب
  • کلسترول بالا
  • التهاب
  • بیماری کلیوی
  • پانکراتیت
  • سندرم قبل از قاعدگی (PMS)
  • بیماری های پوستی
  • سرطان
  • استرس
  • چاقی مفرط
  • ناباروری
  • زخم معده
  • بی خوابی
  • و …
ژل رویال و درمان بیماری ها

نمونه هایی از تحقیقات صورت گرفته درباره ژل رویال

درمان دیابت با ژل رویال

تحقیقات نشان می دهد که ژل رویال قند خون را تنظیم می کند. طبق تحقیقی که در سال 2016 روی 50 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 صورت گرفته است مشاهده شده است که بعد از مصرف 3 بار در روز این ماده غذایی در طی یک دوره 8 هفته ای قند خون آنها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

درمان کلسترول بالا

کلسترول بالا یکی از مشکلاتی است که به آترواسکلروز یا همان سخت شدن شریان های خون و در نهایت سکته قلبی و مغزی منجر می شود. در تحقیقی که در سال  روی 40 فرد بالغ با فشار خون بالا 2017 صورت گرفته مشاهده شده است که این ماده غذایی روی کاهش کلسترول در این افراد تاثیر داشته است.

درمان سندروم قبل از قاعدگی (PMS)

تحقیقات نشان می دهد که مصرف ژل رویال می تواند روی کاهش علائم مربوط به سندرم قبل از قاعدگی تاثیر بگذارد. این تحقیق روی 110 دانشجوی زن مبتلا به PMS صورت گرفته است و نتیجه آن نشان داده است که علائم مربوطه در آنها کاهش پیدا کرده است.

طرز استفاده از ژل رویال

شما می توانید ژل رویال را به صورت آنلاین تهیه کرده یا آن از داروخانه ها، فروشگاه ها و مراکز موجود در سطح شهر تهیه نمایید. این ماده غذایی به صورت قرص، ژل، مایع، پماد یا ژل خام غیرفرآوری شده قابل دسترسی خواهد بود. این ماده مغذی را می توان با خیال راحت در دمای اتاق نگهداری کرد اما میزان مصرف آن با توجه به شکل ظاهری و دوز آن متفاوت خواهد بود. به شما توصیه می شود در صورت تمایل به مصرف این ماده چه به صورت خوراکی و چه به صوت پماد و غیره با پرشک معتمد خود مشورت کنید. بدین ترتیب می توانید با اطمینان خاطر بیشتری آن را مصرف نمایید.

ژل رویال به عنوان یک داروی طبیعی و با ارزش در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت و در حال حاضر نیز به صورت مکمل های مختلف در بازار قابل مشاهده است. این محصول به عنوان یک روش درمانی مناسب برای درمان بیماری های جسمی و روحی به کار گرفته می شود. با وجود اینکه تحقیقات فعلی صورت گرفته درباره این ماده بسیار امیدوار کننده است اما همچنان نیاز به تحقیقات بیشتری درباره این ماده و کشف خواص ژل رویال است.

 

مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *