نحوه نگهداری از ژل رویال

نحوه نگهداری از ژل رویال

ژل رویال را می توان خارق العاده ترین و البته باارزش ترین محصولی دانست که از عسل به دست می آید. چرا که این محصول خواص بسیار منحصر به فردی را دارد و از آن می توان برای مراقبت های بهداشتی و پزشکی استفاده نمود. اما موضوعی که وجود دارد این است که به دلیل ارزشمند بودن این محصول و همچنین قیمت نسبتا بالایی که در مقایسه با سایر محصولات دارد، این باور در برخی از افراد به وجود آمده است که نگهداری از ژل رویال دشوار بوده و نمی توان آن را برای طولانی مدت نگهداری کرد. به همین دلیل نیز تصمیم گرفتیم در این مقاله نحوه نگهداری از ژل رویال و روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید این ماده مغذی را برای زمانی طولانی تر نگهداری نمایید را با شما در میان بگذاریم.

ژل رویال چیست؟

خرید ژل رویال

ژل رویال یک ترشح شیری است که توسط زنبورهای عسل تولید می شود و به دلیل ترکیبات بسیار خاصی که دارد از آن برای درمان بیماری های مختلف یا ساخت محصولات پوستی استفاده می شود. نام این محصول با توجه به این موضوع که زنبورها از این ماده برای تغذیه ملکه های زنبور عسل استفاده می کنند، انتخاب شده است. تحقیقات در زمینه شناسایی ویژگی های منحصر به فرد این ماده همچنان در حال انجام است اما تا همین لحظه نیز از این محصول برای درمان بیماری های مختلفی مثل دیابت، سرطان، کلسترول بالا، فشار خون، ترمیم زخم، جوانسازی پوست، چاقی، مشکلات مربوط به یائسگی، قند خون، خشکی چشم و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می شود.

اما موضوعی که لازم است به آن توجه داشت این است که ژل رویال به گرما، نور، هوا، فلزات و باکتری ها بسیار حساس است و به همین دلیل نیز باید روی این موضوع که محصول خریداری شده را باید در چه محیط و ظرفی نگهداری کرد دقت بسیاری را داشت. در واقع اگر بتوانید یک شرایط نگهداری ایده آل را فراهم کنید، می توانید ژل رویال خریداری شده را بدون خرابی یا از بین رفتن خواص آن برای بازه زمانی طولانی تری نگهداری کنید.

نحوه نگهداری از ژل رویال

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، شما می توانید به روش های مختلفی ژل رویال را برای مدت زمان طولانی تری نگهداری کنید که در ادامه به چند روش اصلی برای این امر اشاره خواهیم کرد. اما بیش از هر چیزی لازم است به چند نکته اصلی در خصوص ظرف و شرایط نگهداری از ژل رویال بپردازیم:

  1. مورد اول مربوط به انتخاب ظرف مناسب است. به طور کلی شما به هیچ عنوان نباید از ظروف فلزی برای نگهداری از ژل رویال استفاده کنید. چرا که میان این ماده و فلزات یک واکنش شیمیایی رخ داده و این امر سبب از بین رفتن کامل خواص ژل رویال می شود. به همین دلیل می توانید برای نگهداری از ژل رویال از ظروف شیشه ای، سرامیکی یا پلاستیکی استفاده کنید.
  2. مورد دیگری که لازم است در نظر داشته باشید این است که ژل رویال به هیچ عنوان نباید در معرض هوا قرار گیرد و در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد، خیلی سریع اکسید شده و خراب می شود. به همین دلیل لازم است که برای جلوگیری از خراب شدن این ماده مغذی ظرفی را برای نگهداری از ژل رویال انتخاب کنید که درب آن به خوبی بسته شده و اجازه نفوذ هوا به داخل را نمی دهد.
  3. مورد دیگری که در بحث نگهداری از ژل رویال باید به آن توجه داشته باشید نور است. به طور کلی نور می تواند میزان واکنش احتمالی این ماده با طرف نگهدارنده آن را کاهش دهد. به همین خاطر شما باید ظرفی را انتخاب کنید که کاملا شفاف باشد تا بتواند نور را به خوبی دریافت کند.
  4. اما فاکتوری که بیش از هر مورد دیگری می تواند در زمینه نگهداری از ژل رویال به شما کمک کند، درجه دمای محیط انتخابی شما برای نگهداری از این ماده است. در واقع بعد از اینکه فاکتورهای عنوان شده برای ظرف نگهداری و شرایط آن را به خوبی رعایت کردید، زمان آن می رسد تا به دمای محیطی که قرار است ژل رویال را در آن قرار دهید نیز توجه داشته باشید. در ادامه 3 درجه دمای مناسب برای نگهداری از این ماده مغذی در بازه زمانی طولانی تر را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه نگهداری از ژل رویال

1. نگهداری از ژل رویال در فریزر

اولین محیطی که می توانید از آن برای نگهداری از ژل رویال استفاده کنید، فریزر است.  این ماده را اگر در دمای منفی 18 درجه سانتی گراد قرار دهید، می توانید آن را برای حدود 2 سال یا حتی بیشتر نگهداری کنید و خیالتان راحت باشد که هیچگونه تغییری در ظاهر، طعم یا خواص آن به وجود نمی آید. به طور معمول انجماد را بهترین روش برای نگهداری از ژل رویال به شمار می رود.

2. نگهداری از ژل رویال در محیط سرد

محیط دومی که می توانید از آن برای نگهداری طولانی مدت تر از ژل رویال استفاده نمایید، دمای معمول یخچال است. این دما حدود 0 تا 5 درجه سانتی گراد است. ژل رویال می تواند در چنین دمایی حدود 2 تا 3 بدون تغییر سالم بماند. اگر از این ماده مغذی به صورت خوراکی استفاده می کنید، محیط یخچال می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

3. نگهداری از ژل رویال در دمای اتاق

اما آخرین درجه دمایی که می توانید از آن برای نگهداری ژل رویال استفاده کنید، دمای اتاق است. ژل رویال به طور معمول تا 3 روز می تواند در دمای اتاق سالم باقی بماند و پس از آن خواص آن از بین رفته و خراب می شود. البته شما می توانید ژل رویال را با نسبت خاصی از عسل مخلوط کنید و بدین ترتیب مدت زمان حفظ آن را در دمای اتاق را افزایش دهید و این زمان را به 2 ماه نیز برسانید. در خصوص نسبت عسل به ژل رویال نظرات مختلفی ارائه شده است و چیزی بین 5% تا 30% است.

ژل رویال به دلیل خواص بی نظیری که دارد به یکی از محصولات جانبی محبوب عسل در میان افراد تبدیل شده است. به طور معمول از آن برای درمان انواع بیماری ها و مشکلات جسمانی استفاده می کنند. به همین دلیل نگهداری از ژل رویال در یک شرایط مناسب بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله نکاتی که لازم بود در زمینه نگهداری از این محصول بسیار مهم بدانید را عنوان کردیم تا بتوانید با حفظ خواص آن در بازه های زمانی طولانی مدت تری از آن استفاده کنید.

مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *